Uzależniasz swoją decyzję o wyborze firmy szkoleniowej lub konkretnego kursu od:
cen i czasu trwania kursu
programu i kwalifikacji trenerów
miejsca szkolenia
opini przekazanej przez znajomych lub z internetu
pozycji firmy w wyszukiwarkach stron
atrakcyjności zdjęć z galerii
wybór przypadkowy

Kurs Manager Restauracji

ZAKRES MATERIAŁU NA 60 GODZINNE SZKOLENIE "MANAGER RESTAURACJI"

Wstęp

Kurs manager restauracji pozwala zdobyć wiedzę potrzebną do sprawowania funkcji managera w zakładzie gastronomicznym. Osoby zamierzające otworzyć własny lokal gastronomiczny znajdą tu nieocenione wskazówki. Poruszane na kursie tematy dotyczą wszystkich aspektów funkcjonowania restauracji i drink baru. Omawiamy zagadnienia barmańskie, kelnerskie, winiarskie, organizacyjne. Proponujemy konkretne rozwiązania, przykłady kart alkoholi, drinków, win. Podajemy "na tacy" wszelkie potrzebne kontakty z firmami alkoholowymi, kawowymi, winiarskimi oraz hurtowniami ze sprzętem gastronomicznym. W sposób zrozumiały wyjaśniamy najważniejsze zagadnienia dotyczące zarządzania personelem. Poruszamy tematy związane z BHP i Sanepidem. Zajęcia trwają 60 godzin lekcyjnych; spotykamy się 6 kolejnych dni w godzinach od 9 tej do 17 tej z przerwą około 30 minut. Kurs zakończony jest egzaminem ustnym z którego ocena umieszczana jest na certyfikacie.

Kadra szkoleniowa:
alkohole, miksologia - Jacek Kotula
enologia, organizacja i zarządzanie - Paweł Kostaś
prawo pracy, rekrutacja - Aneta Kostaś
serwis kelnerski - Magdalena Wiśniewska



DZIEŃ 1

TYPOLOGIA ALKOHOLI
  • Podstawowe wiadomości o głównych gatunkach alkoholi : cognac,brandy,rum,tequila,gin,whisky,aperitif,digestif – teoria poparta degustacjami. Zasady układania karty alkoholi - przykłady kart.

ZARZĄDZANIE PRODUKTAMI
  • Zasady współpracy z przedstawicielami firm alkoholowych, kawowych i innych. Dane kontaktowe firm. Odpowiedzi na pytania zadawane przez kursantów.



DZIEŃ 2

BARISTYKA
  • Podstawy wiedzy o kawie, parametry espresso i inne popularne rodzaje kaw – teoria połączona z praktyczną nauką obsługi ekspresu ciśnieniowego.


ORGANIZACJA PRACY W BARZE
  • Zasady zamawiania towaru.
  • Rozliczenia codzienne i remanenty miesięczne.
  • Grafik pracy barmanów – postawa, funkcje, odpowiedzialność, zasady współpracy z pracownikami innych stanowisk.
  • Rozwiązywanie problemów: kary, motywacja, konsekwencja.
  • Wyjaśnienie często spotykanych zwrotów: rabat, storno.
  • Przykłady nadużyć ze strony barmanów, oraz managerów czy kelnerów.
  • Spotkania z zaproszonymi przedstawicielami firm alkoholowych,kawowych.


MIKSOLOGIA
  • Podstawy miksologii, zasady komponowania i wykonywania drinków – teoria.
  • Zasady układania karty drinków (standardy i kompozycje własne) – przykłady kart.
  • Praktyczne przygotowanie drinków standardowych – degustacje.
  • Zasady doboru urządzeń do baru (ekspres ciśnieniowy, zmywarka, kostkarka).
  • Odpowiedzi na pytania zadawane przez kursantów.



DZIEŃ 3

ENOLOGIA
  • Typologia wina - podział jakościowy; najważniejsze regiony winiarskie; odmiany winorośli.
  • Schematy karty win - rozpiętość asortymentu i cen w zależności od kategorii i charakteru lokalu; gotowe wzory kart win do wykorzystania.
  • Elementy doboru win do potraw.
  • Temperatury podawania win.
  • Serwis wina białego, czerwonego, dekantacja.
  • Degustacja wybranych win.
  • Odpowiedzi na pytania zadawane przez kursantów.



DZIEŃ 4

ORGANIZACJA SERWISU KELNERSKIEGO

  • Przygotowanie restauracji do pracy.
  • Asortyment zastawy stołowej - omówienie przykładów.
  • Nakrycie stołów - ćwiczenia.
  • Podział na rewiry.


OBSŁUGA KONSUMENTA
  • Kolejność obsługi.
  • Systemy obsługi: niemiecki, francuski – ćwiczenia.
  • Schemat karty menu – przykłady w oparciu o menu różnych restauracji.


ĆWICZENIA PRAKTYCZNE
  • Poruszanie się z tacą, z talerzami.
  • Przyjmowanie zamówienia i kolejność realizacji zamówienia.
  • Odpowiedzi na pytania zadawane przez kursantów.



DZIEŃ 5

CECHY DOBREGO MANAGERA
  • Teoria motywacji.
  • Piramida potrzeb.
  • Zasady negocjacji.
  • Zjawisko mobbingu.
  • Sposoby komunikacji i przekazywanie informacji zwrotnych.
  • Wymagający klient – rozwiązywanie sytuacji trudnych.


REKRUTACJA PRACOWNIKÓW
  • Ogłoszenie pracodawcy a CV pracownika.
  • Sposoby prowadzenia rozmów kwalifikacyjnych – elementy komunikacji niewerbalnej.
  • Formalności związane z zatrudnianiem pracowników.


Elementy Prawa Pracy
  • Obowiązki pracownika i pracodawcy.
  • Rodzaje umów o pracę.
  • Zasady udzielania urlopów.
  • Szkolenia i awanse.
  • Wynagrodzenie, premie i podwyżki.
  • Grafiki a system pracy zmianowej.
  • Nagany, rozwiązywanie umów, świadectwa pracy.
  • Naruszanie przepisów Prawa Pracy.
  • Odpowiedzi na pytania zadawane przez kursantów.



DZIEŃ 6

ZARZĄDZANIE RESTAURACJĄ
  • Funkcjonalność zakładu gastronomicznego.
  • Wyposażenie restauracji.
  • Sanepid i jego wymagania.
  • Koncesja i sprzedaż alkoholu.
  • Zawieranie umów z dostawcami.
  • Organizowanie przyjęć bankietowych.
  • Elementy promocji i reklamy.


ODPOWIEDZIALNOŚĆ MANAGERA
  • Rozliczanie restauracji, remanenty, inwentaryzacje.
  • Komputerowe systemy sprzedażowe.
  • Formy płatności.
  • Odpowiedzialność finansowa.
  • Odpowiedzi na pytania zadawane przez kursantów.



Egzamin końcowy (na oceny) i wręczenie certyfikatu w terminie ustalanym indywidualnie z każdym uczestnikiem - bez dodatkowych opłat.



Kliknij tutaj i zadaj pytanie na temat kursu managerskiego!

button - terminarz kursów