do pobrania | dodaj opinię |

Opinie kursantówKurs Manager Restauracji

 


 

Kurs na managera restauracji pozwala zdobyć oraz ugruntować już posiadaną wiedzę, potrzebną do samodzielnego sprawowania funkcji managera w "zakładzie gastronomicznym", czyli np. barze, restauracji  czy niewielkiej budce z jedzeniem.

 

Osoby, które zamierzają otworzyć własny lokal gastronomiczny, na naszym szkoleniu znajdą praktyczne i nieocenione wskazówki które pomogą im uniknąć wielu błędów często popełnianych przez osoby początkujące w branży gastronomicznej. Poruszane na kursie tematy dotyczą wszystkich aspektów codziennego funkcjonowania restauracji, hotelu, clubu i drink baru. Omawiamy zagadnienia barmańskie, kelnerskie, winiarskie, organizacyjne, negocjacyjne, rekrutacyjne i nadzorcze.

 

Kurs managerski pozwoli przyswoić Państwu wiedzę niezbędną w prowadzeniu i zarządzaniu restauracją.Proponujemy konkretne, sprawdzone rozwiązania:

  • podajemy przykłady kart dla: alkoholi, drinków, kaw, win;
  • podajemy "na tacy" wszelkie potrzebne kontakty z firmami alkoholowymi, kawowymi, winiarskimi oraz hurtowniami ze sprzętem gastronomicznym;
  • w sposób zrozumiały wyjaśniamy najważniejsze zagadnienia dotyczące: zarządzania personelem, optymalne zasady wynagradzania oraz rozliczeń z kontrahentami. Poruszamy także tematy związane z BHP i sanepidem.

Zajęcia trwają 60 godzin lekcyjnych. Spotykamy się w sześć kolejnych dni w godzinach od 9 tej do 17 tej z przerwą około 30 minut. Kurs zakończony jest egzaminem ustnym z którego ocena umieszczana jest na certyfikacie. Kurs odbywa się w naszym biurze, w Galicyjskiej Szkole Smaku w Krakowie. Zapraszamy!

 

Kadra szkoleniowa:

  • alkohole, kawa, miksologia, inwentaryzacje baru - Jacek Kotula
  • enologia, organizacja i zarządzanie, prawo pracy - Paweł Kostaś
  • serwis kelnerski, rekrutacja - Magdalena Wiśniewska

 

Jeśli nasunęły się Państwu jakieś pytania, zachęcamy do kontaktu. Galerię zdjęć ze szkoleń menedżerskich (i innych) można obejrzeć w naszej galerii zdjęć lub na naszym facebookowym profilu.

 

 

Program szkolenia:

 


DZIEŃ 1:

 

TYPOLOGIA ALKOHOLI

  • Podstawowe wiadomości o głównych gatunkach alkoholi. Popularne marki, oznaczenia na etykietach, serwis : cognac,brandy,rum,tequila,gin,whisky,aperitif,digestif – teoria poparta degustacjami. Zasady układania karty alkoholi, kaw, drinków - przykłady kart zależnie od wielkości, rodzaju i standardy ora przeznaczenia lokalu.

ZARZĄDZANIE PRODUKTAMI

  • Zasady współpracy z przedstawicielami firm alkoholowych, kawowych i innych. Umowy partnerskie, wyłącznościowe. Dane kontaktowe firm. Odpowiedzi na pytania zadawane przez kursantów.


DZIEŃ 2:

 

BARISTYKA

  • Podstawy wiedzy o kawie, parametry espresso i inne popularne rodzaje kaw – teoria połączona z praktyczną nauką obsługi ekspresu ciśnieniowego.


ORGANIZACJA PRACY W BARZE

  • Zasady zamawiania towaru, utrzymywanie stanów magazynowych.
  • Rozliczenia codzienne i remanenty miesięczne baru.
  • Grafik pracy barmanów – postawa, funkcje, odpowiedzialność, zasady współpracy z pracownikami innych stanowisk.
  • Rozwiązywanie problemów: kary, motywacja, konsekwencja.
  • Wyjaśnienie często spotykanych zwrotów: rabat, storno...
  • Przykłady nadużyć ze strony barmanów, oraz managerów czy kelnerów / możliwości wyłapywania ich i eliminacji.
  • Spotkania bezpośrednie z zaproszonymi przedstawicielami firm alkoholowych,kawowych, winiarskich, wyposażenia gastronomii.
    Możliwości najnowszej generscji pieców konwekcyjno-parowych / prezentacja firmy RATIONAL.

MIKSOLOGIA

  • Podstawy miksologii, zasady komponowania i wykonywania drinków – teoria.
  • Zasady układania karty drinków (standardy i kompozycje własne) – przykłady kart.
  • Praktyczne przygotowanie drinków standardowych – degustacje.
  • Zasady doboru podstawowych urządzeń do baru (ekspres ciśnieniowy, młynek, zmywarka, kostkarka).
  • Odpowiedzi na pytania zadawane przez kursantów.


DZIEŃ 3:

 

ENOLOGIA

  • Typologia wina - podział jakościowy; najważniejsze regiony winiarskie; odmiany winorośli.
  • Schematy karty win - rozpiętość asortymentu i cen w zależności od kategorii i charakteru lokalu; gotowe karty win do wykorzystania jako wzór.
  • Elementy doboru win do potraw.
  • Temperatury przechowywania i serwowania win.
  • Serwis wina musującego, białego, czerwonego, dekantacja.
  • Degustacja wybranych win.
  • Odpowiedzi na pytania zadawane przez kursantów.


DZIEŃ 4:

 

ORGANIZACJA SERWISU KELNERSKIEGO

  • Przygotowanie restauracji do pracy.
  • Asortyment zastawy stołowej / rodzaje, ilości - omówienie na konkretnych przykładach.
  • Nakrycie stołów dostosowane do charakteru i standardu lokalu - ćwiczenia.
  • Podział na rewiry.


OBSŁUGA KONSUMENTA

  • Kolejność obsługi, zgodnie z najwyższymi standardami i stosowane odstępstwa.
  • Systemy obsługi kelnerskiej: niemiecki, francuski – omówienie, ćwiczenia.
  • Schemat karty menu – przykłady w oparciu o menu różnych restauracji.


ĆWICZENIA PRAKTYCZNE

  • Poruszanie się z tacą, z talerzami - podstawowe zasady.
  • Przyjmowanie zamówienia od gości oraz kolejność jego realizacji.
  • Odpowiedzi na pytania zadawane przez kursantów.

 
DZIEŃ 5:

 

CECHY DOBREGO MANAGERA

  • Teoria motywacji - omówienie, przykłady.
  • Piramida potrzeb.
  • Zasady negocjacji - przykłady.
  • Zjawisko mobbingu, odpowiezialność za jego wystąpienie.
  • Sposoby komunikacji i przekazywanie informacji zwrotnych - przykłady, dyskusje.
  • Wymagający klient – rozwiązywanie sytuacji trudnych - przykłady, dyskusje.


REKRUTACJA PRACOWNIKÓW

  • Ogłoszenie pracodawcy a CV pracownika.
  • Sposoby prowadzenia rozmów kwalifikacyjnych – elementy komunikacji niewerbalnej.
  • Formalności związane z zatrudnianiem pracowników.


Elementy Prawa Pracy

  • Obowiązki pracownika i pracodawcy.
  • Rodzaje umów o pracę i podstawowe różnice między nimi.
  • Zasady udzielania urlopów i ich rodzaje.
  • Szkolenia i awanse - omówienie stosowanych rozwiązań, dyskusje.
  • Wynagrodzenie, premie i podwyżki - stosowane systemy.
  • Grafiki a system pracy zmianowej, regulacje prawne.
  • Nagany, rozwiązywanie umów, świadectwa pracy.
  • Naruszanie przepisów Prawa Pracy.
  • Odpowiedzi na pytania zadawane przez kursantów.


DZIEŃ 6:

 

ZARZĄDZANIE RESTAURACJĄ

  • Funkcjonalność zakładu gastronomicznego.
  • Wyposażenie restauracji.
  • Sanepid i jego wymagania.
  • Koncesja i sprzedaż alkoholu - rodzaje, opłaty.
  • Zawieranie umów z dostawcami.
  • Organizowanie przyjęć bankietowych.
  • Elementy promocji i reklamy.


ODPOWIEDZIALNOŚĆ MANAGERA

  • Rozliczanie restauracji, remanenty, inwentaryzacje.
  • Komputerowe systemy sprzedażowe - przykłądy, różnice - prezentacja.
  • Formy płatności - stosowane rozwiązania.
  • Odpowiedzialność finansowa.
  • Odpowiedzi na pytania zadawane przez kursantów.


Egzamin końcowy (na oceny) i wręczenie certyfikatu w terminie ustalanym indywidualnie z każdym uczestnikiem - bez dodatkowych opłat.



Czas trwania kursu Manager Restauracji: sześć kolejnych dni w godz. 9.00 - 17.00

Cena kursu
Manager Restauracji = 1.690* zł


Najbliższe planowane terminy:


17.08 - 22.08.2015

05.10 - 10.10.2015

30.11  05.12.2015

 

Partnerzy

Logotyp 1 Logo 2 Logotyp 3 Logot4 001 002 003 004 005 006 007 008 009 010 011 012 013 014 015 016 019 020 021 022 023 024 025 026 027 028 029 030 031 032 033 Rational

Spotkajmy się

Jesteśmy do Państwa dyspozycji, z miłą chęcią odpowiemy na wszelkie nurtujące pytania - do zobaczenia

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej. Dowiedz się więcejRozumiem